Geoblog.pl    wnieznane    Podróże    Kontynuując podróż, czyli powrót na azjatycki szlak    Stacja przesiadkowa Ueno

Stacja przesiadkowa Ueno

Japonia
Japonia, Tokio

Przychodzi niedziela. Moja gospodyni Mika jedzie na sesje zdjęciową, więc pora ruszyć się samemu na miasto. Celem dla mnie na dzisiaj jest Asakusa, a korzystając z okazji zatrzymuje się na Ueno, która jest jedną z większych stacji przesiadkowych w Tokyo. Tu trwa wciąż nieustanny ruch mijających się pasażerów. Dzięki temu ,że tory położone są na kilku poziomach organizacja ruchu przebiega jednak sprawnie. Mimo, że średnia dzienna liczba pasażerów wsiadających bądź wysiadających z pociągów i dwóch przebiegających tam linii metra wynosi ok 500.000, a ilość odprawianych pociągów w jednej godzinie porannego szczytu przekracza 150, to nie widać jednak dużych problemów komunikacyjnych, a wielki dworzec jakim jest Ueno funkcjonuje niemal perfekcyjnie.
Okolice Ueno to przedewszystkim Muzeum Narodowe i pobliski park Ueno, a także barwne ulice handlowe z rozkrzyczanymi sprzedawcami i smacznymi przekąskami. Tu udaje mi się dostać znakomicie zrobione Okonomiyaki, czyli popularne w Japonii placki pieczone na rozgrzanych blachach a składające się z wielu różnych komponentów z dodatkiem wybranych sosów. Za sztukę płacę 140 Yen co w otoczeniu drogich restauracji nie jest wysoką kwotą za ten pożywny przysmak kuchni Japońskiej. Po kilku zdjęciach z ulic Ueno (ponizej) ruszam dalej na Asakusa.