Geoblog.pl    wnieznane    Podróże    9 miesiÄ™cy podróży po Azji PÅ‚d. Wsch. i Chinach    Kompong Luong pÅ‚ywajÄ…ca wioska

Kompong Luong pływająca wioska

Kambodża
Kambodża, Kompong Luong

Ostatnią wycieczkę odbyliśmy do wioski Kompong Luong zlokalizowanej w odległości od dwóch do siedmiu kilometrów od miejscowości Krakor. Jadąc z Pursat drogą o numerze 5 skręcamy w Krakor na lewo przy stacji benzynowej. Podawana odległość od tego miejsca w obszarze 2-7 km zależy od tego czy jedziemy tam w porze suchej czy deszczowej. Wody Tonle Sap w porze deszczowej podnoszą sie do takiego poziomu, że wioska przybliża się do Krakor na odległość ok 2 km, a w porze suchej znów oddala się o kilka kilometrów. Przy brzegu można wypożyczyć łódź i opłynąć wioskę dookoła podglądając jak toczy się życie w pływających domach. W wiosce są te same usługi jakie możemy znaleźć na suchym lądzie. Pływające sklepy, targi, szkoła, szpital, stacja benzynowa, restauracje itp. Właściwie mieszkając tam nie potrzeba zbytnio schodzić na ląd, chyba że po to ,żeby w zbitych szopach na suchej ziemi pograć w bilarda. To jest jedna z niewielu zauważalnych tu rozrywek i niezwykle popularna. Zbliżając się do wioski można minąć kilkanaście ustawionych tu stołów bilardowych przy brzegu jeziora i wszystkie są zwykle tłumnie oblegane. Inne oblegane miejsce to tam, gdzie jest telewizor. Nie ma tutaj prądu z kabla ,a tylko z akumulatorów, więc jesli ktoś zdecyduje się na włączenie telewizora to ściąga zwykle do siebie sąsiadów i wszystkich chętnych na oglądanie. Kompong Luong to jedna z większych pływających wiosek w Kambodży i liczy prawie 10000 mieszkańców. Wiekszość z nich jest pochodzenia Wietnamskiego. Całą wycieczkę z Pursat do Kompong Luong i po wiosce można odbyć w 3-4 godziny. Na zdjęciach poniżej jest tylko część lądowa wioski, później niestety nasz aparat odmówł posłuszeństwa, ale wioska na wodzie jest podobna w wyglądzie do tej ,którą odwiedziliśmy w Kompong Chhnang skąd zdjęcia publikowałem wcześniej.