Geoblog.pl    wnieznane    Podróże    9 miesięcy podróży po Azji Płd. Wsch. i Chinach    Przystanek w Kratie

Przystanek w Kratie

Kambodża
Kambodża, Kratie

Do Kratie przyjeżdzamy późnym popołudniem. Tani Guesthouse znajduje się zaraz przy targu, który stanowi centralną część miejscowości. Guesthouse nazywa się You Hong i jest chyba najtańszą opcją na spędzenie nocy w tym miejscu. Pokoje dwuosobowe kosztują 5 USD. W lobby znajduje się restauracja. Kuchnia pierwsza klasa. Zamawiam Loc Lac (czasem Lok Lak). Pisze się, że danie to pochodzi właściwie z Wietnamu (gdzie nazywało się Luc Lac) i zostało przywiezione do Kambodży przez francuskich kolonizatorów. Wielu kambodżan uważa jednak ,że ta potrawa pochodzi z ich kraju. Jest kilka lekko zmienionych wersji tego dania w zależności od regionu. Przyrządza się z wołowiny, która po odpowiednim marynowaniu, smażeniu z czosnkiem i przyprawach podawana jest zwykle na liściu sałaty z porcją ryżu i plastrami pomidorów.

Następnego dnia wstajemy wcześnie rano by odwiedzić poranny ,barwny targ. Po śniadaniu ruszamy na przystanek, gdzie łapiemy autobus udający się do głównego miasta prowincji Ratanakiri czyli Banlung.
Od jakiegoś czasu zakupu biletów, a także większych wydaków dokonuje zawsze Sophie. Wtedy można faktycznie zauważyć różnice w cenach dyktowanych dla turystów i dla miejscowych.